Stockholm

När man plötsligt inser att man verkligen flyttar om mindre än två veckor så inser man att det är för lite tid för att göra både det man måste och allt det man vill. Man inser också vad det verkligen är man kommer sakna och vad man kanske inte kommer sakna så mycket.

Stockholm,
Jag kommer sakna att åka in med tåget i en storstad som är så vacker att det gör mig stolt att säga att det är mitt hem. Jag kommer sakna alla vackra hus och kanske allra främst mitt eget. Jag kommer sakna min underbara lägenhet och Locus med alla härliga människor. Jag kommer inte sakna fulla tunnelbanetåg där det blir svettigt och immigt på regniga dagar. Jag kommer inte sakna hur man går förbi så många människor utan att le eller säga hej. Jag kommer sakna hur man kan vara ifred men samtidigt omgiven av så mycket folk. Jag kommer sakna kår 393 och de underbara människor jag lärt känna där, speciellt barnen. Jag kommer sakna de där platserna som känns lite mer som mina egna. Jag kommer på ett konstigt sätt sakna Sopis bibliotek. Jag kommer sakna min favorit buss. Jag kommer inte sakna hur bråttom alla har (även jag). Men jag kommer verkligen sakna mina vänner, både de som fortfarande bor kvar här och de som flyttat innan mig. Men tack Stockholm för de senaste fyra åren, det var härligt!

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år