Språkförvirring

Efter att Petra varit på mig om mitt uppehåll i bloggandet så får jag väl ta och blogga lite nu då. Men jag har faktiskt varit bortrest och så det så. ;-)

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så var jag ju och hälsade på min yngsta syster i helgen nere i Skåne. Det var verkligen superkul! Hade fullt upp och blev ordentligt trött, men det var skönt. Cykelhajken med de tre milen som jag oroade mig för var faktiskt kul och även om jag fick mjöksyra och ont i rumpan så gick cyklingen riktigt bra. Tänk vilken skillnad underlaget gör, asfvallt (hur stavas det) är så mycket mer nice än grus.

På söndagen blev det ju en snabbvisit till Malmö där jag träffade Ellen. Hann se hennes lägenhet, fika i folkets park och hinna updatera oss lite innan jag åkte igen. Konstigt att träffa henne i SVerige, men väldigt trevligt.

Resten av helgen var som sagt också väldigt lyckad, med ett besök hos mina släktingar i Osby. Verkligen kul att träffa dem!

Oj måste bara nämna en rolig sak som hände på vägen ner till Skåne. Jag satt och väntade på bussen i Jönköping. SOm underhållning satt jag och läste en engelsk bok, Blue like Jazz (är rätt bra) när en kvinna kommer fram och frågar efter växel.
Hon vill växla en tia mot två femmor. "I don't know, wait a second and I will check..." säger jag som svar. Inser inte förrän efteråt att jag svarat på engelska. När jag sedan har kollat och ska säga att jag inte har det då vet jag inte vilket språk jag ska prata utan får fram ett litet nonejj... Haha.

Idag så har jag tagit ett dopp i vättern, 12 grader, och solat. Njöt av att ligga och läsa en Lotta-bok i solen, underbart.
Till middag var det årets första nypotatis. Älskar evrkligen nypotatis och grädde. MmMm....

See ya!

Comments

Anonymous said…
Woho!!!
Yeah you are back!
Jag ska snart till sk¨ne och fika med ellen jag med :)
Du är lite snuskig som äter grädde till.. men men :)
Anonymous said…
Min fisk är död.
Anna Eleonor said…
Hej hej! Menar du Lotta Månsson eller någon annan Lotta?
Newemelia said…
Marie-Sofie Månsson, oftast kallad Lotta. Japp det är de böckerna jag läst...;-)
Anonymous said…
Stackars AG??? Det är väl jag som har mist ett husdjur?!
Anonymous said…
http://www.hyrestorget.com/sok.php?typ=allafinnes

där har dom massor av lägenheter och rum och sånt som hyres ut.

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år