Stockholmska

Dom är ju helt underbara!
Mina syskonbarn alltså. Var så härligt när alla var här i helgen. Jag hade verkligen så kul.
Var verkligen stolt när Ella inte ville lämna Mange för någon annnan än mig. Och lille Elmer var ju supergo.
Jag är stolt som tuppen över dem alla ;-)

Jag har dock börjat oroa mig lite för att jag kommer börja prata stockholmska när jag flyttar dit. Inget illa mot stockholmare men dialekten är ju inte jättevacker ;-) Elias min brorson pratar en ordentlig stockholmska och jag bytte ganska lätt när jag pratade med honom, så kanske gör jag det när jag flyttar med. Hoppas inte. Vill gärna behålla min nuvarande dialekt.

Fast angående stockholm så finns det kanske större problem än dialekten, boende tex. Jag letar för fullt. Vill verkligen hittta något bra, men det verkar närstan omöjligt. Men jag ger inte upp!

Idag ska jag jobba lite med mitt hemaprojekt, en present till mina fosterbröder. Kan ju inte säga vad det är men jag ska iaf jobba en del med det. Borde börja packa upp mina väskor också. De står där på mitt rum så stora och röriga, även fast det är lite roligt med överaskningarna de erbjuder så blir jag smått stressad av röran så upppackning måste det bli snart.

See ya!

Comments

Anonymous said…
haha jag är inte efter jag hade bara glömt den, men nu kommer jag ihåg att du pratade om den under ett av våra besök till chinatown.. :) glömde min mobil hemma så får ringa imorgon istället, är hos syster nu! ser fram emot lite pam and george talk :)
Anonymous said…
Stockholmska är vackrast!!!!
Heja heja blogg och syskonbarn! (och lillebröder)

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år