Beginning

Efter att ha kommit igång med skolan lite nu så har jag äntligen ork att skriva lite här.
Den senaste en och halv veckan har varit som omvälvande och up och ner så jag har inte vetat vad jag skulle skriva.
Nu när jag börjar komma in lite mer i att leva här och att gå i skolan så känns det på ett sätt som det gått så mycket längre tid.
Konstigt det där med tidskänsla.

De första dagarna i skolan var rätt sega då jag starkt ogillar att börja nytt. Att inte känna någon och att vara allmänt vilsen.
Men sådant blir ju alltid bättre med tiden. De första dagarna hade jag också ganska många flashbacks från förra hösten och hur det var att börja i DC. Orättvis jämförelse.

Nu är vi i alla fall i full gång i skolan. Har ett grupparbete som ska in den 17 september, och ett individuellt som ska in den 29.
Just nu så är ämnet introduction till socialt arbete. Men det är slut den 29, då det blir juridik. Även om pluggandet gör mig nervös och stressad så gillar jag det verkligen. Känns intressant och jag tror verkligen jag har valt rätt utbildning :-)

Om en vecka så bär det av mot Sardinien för en veckas efterlängtad sol!!!! Visserligen så får pluggandet följa med även dit, men ack så underbart det blir!

men nu ska jag krypa upp i min älskade gröna fåtölj, öppna world, leta i alla mina böcker om sociala problem och skriva något bra tills imorgon.......

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år