Det regnar i Stockholm

Nu är lilla ettan så gott som färdig iordningställd. Det finns såklart alltid något man vill fixa med men nu är här rätt nice.
Igår så lev det en tur in till centrum. Vi åt på Pizza Hut och shoppad. Livsfarliga rean fick mig att handla lite nytt, men billigt var det. Vid 5-6 någon gång så gav vi oss hemåt igen. När vi var på tunnelbanan så vräkte regenet ner, helt otroligt. När vi skulle gå hemåt så var det lite bättre. men utan paraply eller jacka var det jobbigt nog. Men det roliga (förskräckliga enligt mamma) Var när vi skulle gå i tunneln under vägen och där stod vatten. Jag tog av mig skorna och vadade över, vattnet gick till anklarna (!). Mamma hade lite mer problem att ta sig över men vattnet började sunka undan och hon kom över till slut.

Idag blir det nog mest till att slappa. Ikväll så ska vi gå på premiären av Arn- Riket vid vägens slut här i Vällingby. Ska verkligen bli ski! Imorgon ska mamma åka vidare till linköping och jag ska inte göra så mycket. inviga min ugn kanske....

Comments

Anonymous said…
"imorgon ska jag inte göra så mycket". Jag som hade planerat att komma hem till dig på middag? ;) Så prova ugnen du.. men vad bjuds det på? hehe.... just det. Jenny min kompis jobbar på bion i Vällingby. SÅ om du ser en blond krulltott så är det Jenny. Om du säger att du känner mig kan du säkert få rabatt på popcorn.. :)

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år