Mellan bladen

Jag är svagt medveten om att bilar kör förbi på gatan bredvid restaurangen där jag sitter. Som om de befinner sig långt långt borta hör jag människor prata omkring mig. Jag känner solen mot ansiktet. Men trots allt detta så är det en helt annan värld jag befinner mig i. Där öser regnet ner och mysterierna tätnar. Jag har slutat vara jag för att vara en fluga på väggen. Jag är på en resa. Jag får upptäcka nya människor. Får känna nya saker. Jag får skratta och jag får rysa till.
Timmarna går. Och plötsligt är det slut. Jag får ta mig tillbaka till den verklighet som är min egen.
Fascinerad över de som kan skriva historier sådana som gör att man glömmer tid och rum. Tacksam över de världar de låtit mig besöka.
Att läsa är att resa. #läslus


Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år