(Om)tanke

I tisdags så kom jag efter en lång resa tillbaka till Cypern. Även om jag var glad att vara hemma så kändes det inte direkt så välkomnande då det varit ovanligt kallt och regn den här veckan. Bottenrekordet (inne) i min lägenhet var 8 grader. Nu har det tagit sig och i mitt sovrum har jag med hjälp av varmluftspumpen fått upp det till 20 grader idag, känns underbart!

Jobbet har börjat komma igång och jag har fått träffa många av centrets gäster den här veckan, kändes  härligt. De drev med mig medan jag försökte lära mig grekiska och rumänska lite omväxlat. Pratade långa haranger om mig på ett språk jag inte förstod, men de gjorde de på ett kärleksfullt sätt ändå.

Jag har tänkt mycket på hur omtanke visas den här veckan. Hur det bästa sättet att visa det ändå ofta är på praktiska sätt. Att göra det till något konkret. Och då är det de små sakerna, som alltid, som gör skillnaden. På något sätt definieras vi av de små handlingar av omtanke vi gör. och ibland de stora. I år vill jag vara mer omtänksam. Så jag tittar runt mig och ser på vad människor gör och gläds att jag har så många förebilder runt mig. Människor som bryr sig och gör även när det inte känns så kul.


Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år