Över Kina

Så sitter jag i ett flygplan någonstans över ett mörkt Kina. När solen började gå ner över Kunming sa jag hejdå till älskade Ys, J, pyret och lilla L med kramar, pussar och fist bumps. Känns lite konstigt att lilla L inte ska knö på mig på natten för att han vill lägga huvudet uppe på mitt på ett tag. Eller att jag inte får ”tanka” Pyret med pussar och kramar. Inga fler turer på Zippy med Ys. Nu dröjer det ett litet tag innan vi leker prinsessan, ridaren och draken. Men det har varit så mysigt och jag är väldigt tacksam att Ys och J bjöd mig till dem för tre härliga veckor! Och att vi fick en sista härlig dag med varma källor bad, prat och god mat. ☺

Trots att det kändes lite ledsamt att säga hejdå så känns det härligt att komma hem igen. Till mitt eget kryp in. Till mina vänner i Limassol och till jobbet.

Nu blir det först bara tre flygresor och lite mellanlandningar. Den första började med en timmes väntan ombord på planet innan vi fick lyfta. Inte det bästa. Men nu ska jag äta jordnötter från en plast handske och se på tv på datorn. ☺

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år