Kunming

Så börjar slutet på mina tre veckor i Kina närma sig och jag sitter under en filt och funderar på vad jag ska skriva om tiden här.

Det är så blandat, med allt från svenskt fredagsmys och melodifestivalen till fascinerande besök på en organisation som jobbar med leprasjuka och deras plats i samhället. Vidare till rolig och billig shopping, bak av svenska vaniljbullar, en underbar dag i parken, mys med pluttisarna. Känslan när människor helt ohämmat stirrar på dig på stan för att du är blond. Permanent hos en frisör som verkade förvirrad över mitt hår. Underbart väder. Känslan av att få umgås ordentligt med Ys. Skriva tenta. Åka elsccoter bland massvis andra mopeder. God mat. Att känna sig lost för att språket hindrar så. Massage. Lilla L som skrattar, gör fistbumps och kan säga Mela. Lilla M som gillar att bus-Mela är här, som lär mig kinesiska och är så där härligt fyraårs mysig. Kärlek.

Ungefär så.

På lördag åker jag härifrån och på söndag kommer jag hem till Limassol.

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år