Små under

Vaknar på morgonen av regnet som öser ner och smattrar mot taket. Mitt rum är kallt och bara att sticka ut foten från täcket gör att jag fryser. Kyla på ett regnigt Cypern är något annat än hemma. Här är det fortfarande mellan 15 och 20 grader, men det är nästan kallare inne än ute. Nu har det regnat i flera dagar, även om solen tittar fram lite de flesta dagarna. Cyprioter är glada att det är regn och svalare. Jag, jag tycker om det men drömmer om en varm dusch. När jag ligger i sängen och inte vill gå upp för kylan så är allt jag drömmer om varmvatten i duschen. Jag ber en bön om ett under. Går upp och tänker att jag ska testa att sätta på det elektriskt uppvärmda vattnet även om jag inte bett dem slå på det. Varmvatten. Verkligen varmt vatten. Aldrig har en varmdusch känts så skön. Tack Gud för att du har omsorg nog för vardagsunder.

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år