Julefrid?

I Limassol var det 19 grader och sol idag. Men jag är i Sverige för att fira jul och här är det några minus och snön ligger tjock i trädgården. Jag har precis slagit in alla julklappar och nu sitter jag och tittar på ljusen i granen medan Mange och Pappa pratar. Det känns lugnt och ledigt. Snart är det julafton.

Samtidigt så smyger stressen sig på, stressen kring att jag inte klarar arabiskan och inte vet hur jag i så fall ska lösa min ekonomi från och med januari. Ni som ber, be gärna för det.  Fick jag drömma fritt så skulle jag inte vara beroende av studiestöd längre. Ber lite om ett mirakel, även om det känns otroligt.
Fast ändå, så här vid jul blir jag påmind om att under sker hela tiden. Men det största är ändå det att Jesus kom hit till oss för att leva och dö för vår skull. Ja, jag tror att genom Honom kan jag göra allt, vad tror ni?

Nej, nu ska jag ta paus från stress och oro och fira jul med min fina familj. God Jul till er alla!

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år