Delat

Idag har regnet försvunnit och ute skiner solen. Min dag började med att jag lyckades övertyga mig själv att gå upp (var uppe alldeles för sent igår) och ge mig iväg till Klädbytardagen som min organisation ordnade. Folk fick ta med kläder som vi sedan sålde och intäkter plus överblivna kläder går till vårt arbete. Tyvärr så har vi inte annonserat så bra då vi kom på idéen för två veckor sedan och det är något nytt. Vi fick två kunder :) Fast vi sålde för ca 30 euro, jag stod för en tredje del av det då jag tyckte det var kul. Men vi ger oss inte så lätt och fortsätter efter gudstjänsten imorgon.

Dagen fortsatte med en tur till svenska godisaffären, där jag fick både sockerkick  och trevligt samtal. Efter det så bestämde jag mig för att ta till vara att jag har en moped, fint väder och vackra vyer. Jag åkte runt och kollade på Limassol i en dryg timme innan jag tog mig hemåt för lunch.

Idag äter jag kinamat till lunch och längtar till bästa Ys och co i Kina. Samtidigt har jag skypat med Brita (ett stort grattis till min fantastiska faster som fyller...hm, ja år!)  på hennes släktkalas för att fira födelsedagen och då vill jag vara där. Och här i vackra Limassol vill jag med vara med. Att älska är att sakna?

Comments

Cornelia said…
Förstår precis vad du menar! Kram

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år