Jennydagen

Imorse när jag vaknade så kändes det verkligen inte som om den här dagen var något att fira. Jag var verkligen jätetrött och på lite dåligt humör. Sov på tunnelbanan till skolan men vaknade till liv tills juridiklektionen började. Tiden i skolan gick rätt fort och det var rätt intressant. På vägen hem så åkte jag till Tempo i Grimsta och hämtade ut mitt paket med kurslitteraturen. känns skönt att den äntligen kommit. Men är lite tråkigt att få paket med tjocka pluggböcker i.

Väl hemma igen så blev jag så seg och trött och bara satt. Men sedan när jag pratade med mamma blev jag påmind om att det var Jenny idag. Och eftersom det är mitt mellannamn så borde det ju firas. Mamma tyckte jag borde cykla iväg någonstans. Först kändes det som ett jobbigt företag men sen tänkte jag att det var väl lika bra det.

Så jag tog cyklen och åkte tilll Vällingby city. Firandet påbörjades med en ceasarsallad på Mackedonkan (flott, eller hur?). Sedan så var det dags för presenten. jag måste ju ge mig själv en present. Så jag vandrade runt i affärer och letade efter något passande. Kändes som om jag hade presentpengar att handla för trots att de var mina pengar. Till slut blev det ett par mysbyxor i plysch, har velat ha det länge nu.

Så nu sitter jag här i mina mysiga jennybyxor och ska väl plugga lite innan jag börjar kvällsmysa framför tvn.
Btw, grattis alla som heter Jenny!

see ya!

Comments

Anonymous said…
Grattis på jennydagen i efterskott =)

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år