Blogg från Skåne

Så var jag nere i Skåne och jobbar. Jag är på lägergården Furuboda utanför Åhus och jobbar som lägerledare.
Bland annat så är jag med och ansvarar för en samtalsgrupp på förmiddagarna. Och på eftermiddagarna är jag ansvarig för talang 2008. Vilket är väldigt kul så länge jag hittar talanger. jag har verkligen gjort en talang jakt den här veckan.

Idag var det en temadag på ämnet våga. Så idag har jag varit med i Forum teater, hållt i glaskrossning, klappat en orm och åkt lyftkran trettio meter upp i luften. Så nu är jag duktigt trött. Men det är bara att ladda upp, för om en timme är det disco :-)

Även om lägret håller på från i lördag till på söndag så har jag haft ledgt en dag. I tisdags nämligen, och då åkte vi hela vägen upp till Hjo och var med på min brorsons Elias treårs kalas. Det var jättekul. Hela familjen var hemma så det var livat.
Elias fick en cykel med stödhjul av sina föräldrar. På eftermiddagen då han cyklat nästan hela dagen så var vi i köket. Elias tittade ut genm fönstret och säger; Där ute på gräset står en cykel. En röd. en liten. Snart ska jag gå ut och cykla på den.
Tänk vad underbart att fylla tre ;-)

Nej, nu måste jag vila lite innan discot börjar. See ya!

Comments

Anonymous said…
HAha fyyy vad gullig liten Elias du har :) :) :) Och bra att du bloggar från Skåne! Haha är det möjligtvis en viss Tre som tvingat dig? Haha. Det låter som att du har det riktigt kul där borta hurrdudu!! Bra! Krossa glas skulle jag också vilja göra! Nästa år ska jag söka plats på ditt läger.. fast som barn!
Anonymous said…
Vet inte om det går bättre men det är roligare att jobba här iaf :) låter som det är kul att jobba med lägret. Har du blivit en lika stor blocket nörd som jag, syftar på boende sökandet.
Anonymous said…
Rummet är bara 8 m2 men det är möblerat och jag delar kök och vardagsrum med han som bor där. Han jobbar 16-01 varje dag så jag kommer ha lägenheten själv de timmarna. dessutom har han tvättmaskin i lägenhetn. Hyran är bara på 2500 så det blir riktigt bra, lite tråkigt att inte ha något eget bara. Den ligger på Hisingen. Hittar du någon lägenhet?

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år