Guldkorn

Den här veckan började sådär. En trött måndag med glömda nycklar och felköp av sladdar och kanske allra mest präglad av oproduktivtet. Då har min hjärna så lätt för att säga : "Det dåliga varar länge, det som är bra försvinner på ett ögonblick." Jag orkar knappt med mig själv. Men jag vet att det så ofta inte alls är sant.

Det är ju så att det är de där små underbara ögonblicken som är de man verkligen minns. Ibland är det något litet som gör en dålig dag till en bra.

Tisdag var bättre. Var på centret och fick träffa charmtrollet lilla B. Hans ansikte sken upp som en sol när vi möttes och plötsligt så var det sol i mitt liv. Barn är underbara på det sättet. I den konstiga språkvärld vi befinner oss i är det jag som lär honom grekiska....
Ett annat guldkorn var ett besök på second hand butiken Right here som vi har startat.
Och att jag äntligen lämnat in moppen på service.

Idag var  första guldkornet fina kollegor som hämtade mig till jobbet när jag nu är mopedlös.
Och det andra var en efterlängtad skypedate med kinasystern.

När jag nu börjar lista guldkornen så tänker jag tillbaka på de senaste veckorna och plötsligt så har jag en hel skattkista full.

Så ett favoritcitat i repris:

"Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things" -Robert Brault

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år