Vatten

Jag har insett att jag nog är väldigt svensk vad det gäller att prata om vädret, jag gör det gärna och mycket. Sedan jag kom hem igen efter jul så har vädret här varit kallt och det flesta dagar ganska regnigt. I min lägenhet betyder det att det är kallt, oh så kallt och att det inte finns riktigt varm vatten. Men det underbara här på ön är att solen kommer tillbaka rätt ofta. Idag är en sådan där solig underbar dag, med 17 grader ute och underbart varmt vatten i min dusch. Känns välsignat att det kom just nu när jag är krasslig och verkligen behövde lite värme.
Samtidigt nu när jag verkligen uppskattar rinnande varmt vatten så tänker jag på de som bor där vattnet hämtas långt borta och oron inte handlar om ifall det är varmt utan det är rent. Det är en orättvis värld! Jag vet inte hur vi ska vända den rätt. Jag tror att den som verkligen kan bara är Gud, men under tiden så tror jag det är små handlingar av godhet som ger hopp.

"Gandalf: “Saruman believes it is only great power that can hold evil in check, but that is not what I have found. I found it is the small everyday deeds of ordinary folk that keep the darkness at bay... small acts of kindness and love".- The Hobbit

Det är där vi får börja.

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år