Snö

Här om dagen så läste jag på leilei.se om hur hon ett ögonblick påmorgonen kände sig som hemma innan verkligheten satte in och hon kände i hjärtat hur långt hemifrån hon var. Ikväll, när jag såg på bilder på snö i Sverige, så förstod jag vad hon menade. En liten stund när jag tittade ut i mörkret kunde jag tro att snön var här och att det var julmys dags. Men sedan så kom verkligheten över mig, att jag är långt hemifrån. Men om ca två veckor så åker jag till Sverige på jullov så för mig är det trots allt inte så avlägset.

Den här veckan har inneburit frustrationer och stress över det jag inte får gjort. Förhoppningsvis blir nästa vecka full av fokus och avklarade uppgifter. Det är svårt att hinna med skolan när man har så roligt jobb och socialt umgänge. Men efter helgen, som ska innehålla vandring och umgänge hos Knar uppe i bergen imorgon och kyrkhäng på söndag, så ska jag stänga in mig hemma och intensivplugga.
Så kanske, det blir jul i år igen...

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år