Så långt bort men ändå så nära

Idag sitter jag på kontoret och ska ha föreläsningar i Comdev kursen. Det skulle börjat 11 men började en kvart sent och tog sedan kaffepaus efter en kvart. Men det gör inte mig så mycket. Jag tittar på regnet som öser ner utanför fönstret och lysnar på dundret från åskan, det är stormväder i Limassol. Samtidigt läser jag min systers blogg från kina (www.leilei.se) och blir så rörd att jag gråter en skvätt när hon beskriver lilla M's fyraårsdag och när jag tittar på filmen med lilla L's första steg. Så långt borta men ändå så nära.

Nu letar sig solen fram mellan molnen mitt i åskovädret och regnet har avtagit lite. Jag ska skriva arabiska och ta igen det plugg jag inte gjort när jag ägnat mig åt mitt andra jobb. Igår innebar det att dagen tillbringades på IKEA med inhandling av saker till vårt center som sakta växer fram.

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år