I'm back....

Efter att ha varit smått frånvarande från the www i mer än en vecka så är jag nu tillbaka!!!!
Nu måste ni ju vara strålande glada att höra från mig :-)

Som jag nämnt tidigare så har jag ju varit på en liten resa till några av mina syskon. Jag började med att åka till Vikingstad utanför Linköping för att hälsa på min syster och hennes familj. De har ett nytt hus att renovera så jag hjälpte till med det, så gott jag kunde. Vi satte upp lite tapeter och målade lite. Var en trevlig helg. Sedan så fortsatte jag upp till Norrtälje på tisdagen. Var lite kul att passera Stockholm och tänka här ska jag bo. I Norrtälje så mötte min bror och brorsbarn mig vid bussen. Gullungarna var lika goa som alltid. Under de dagarna jag var där så var det ju otroligt varmt så det blev solande och badande. En tur till Ikea blev det också. På fredagen så åkte jag och Mange ut i Norrtäljes skärgård med båten, fantastiskt. Men om man frågar Elias (3år) vad vi gjorde när jag var där så skulle han säga att vi lekte och busade hela tiden ;-)

Men sedan i lördags så är jag hemma i ett soligt Hjo. Var till och med 20 grader i Vättern i helgen så det blev en hel del bad med sytra min. Superskönt. Idag när vädret blivit blåsigt och Vättern kall igen så har jag fixat med mitt rum, packar, packar upp, sorterar, städar you name it. Men efter ett tag så fick jag övergå till att hjälpa min extrabrorsa att packa. De flyttar den här veckan, så det är lite att fixa med det. Känns tråkigt.

Fick veta idag att jag börjar jobba på måndag med att gå en kurs för posten. Sedan blir det jobb på tisdag, torsdag, midsommarafton och midsommardagen. Men sedan blir det två och en halv vecka ledigt innan jobbtiden börjar på riktigt.

Over and out....

Comments

Anonymous said…
Du.. tur att jag läste innan jag skrev dagens första inlägg.. jag hade tänkt döpa det till "VAR ÄR EMMIS???!!!" jag har varit lite skrajsen att Hjo-monstret har ätit upp dig eller nåt!
Men bra att du är tillbaka.. men du måste faktiskt skriva lite oftare nu när jag har ett heltidsjobb framför datorn!
Anonymous said…
vet du emelia, sist jag jobbade kom jag faktiskt till någon i Hjo. Blev dock lite besviken när de inte ville ha någon tidning!
Anonymous said…
Hejsan!

Du känner inte mig, men jag har förstått att du pluggat via IBS i washington DC.(via resedagboken) Jag är i valet och kvalet på om jag ska göra det. Därför undrar jag: är det värt alla pengarna?
och har du fått t.ex jobb eller lättare att komma in på någon utbildning efter det?
Jag är väldigt tacksam om du skulle vilja svara...
Min mail är: wania_15@hotmail.com
(gammal mail...:)

Mvh Vanja

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år