En plats av tacksamhet

Så har ännu en födelsedag kommit till sitt slut. 27 år. Kunde tro att det var något "jämnare" med allt firande som skett. Överraskningsfest, uppvaktning på jobbet, frukost i sängen, lunch med kollegor, middag med vänner, filmkväll och bad i havet. 

Den här veckan firar man i USA thanksgiving, och det är något jag funderat på; tacksamhet. När jag låg och guppade i havet så insåg jag att havet är min plats av tacksamhet. En plats där jag ofta påminns om det jag har att tacka för. Idag är jag tacksam över att ha fått bli ett år äldre och för åren som har gått. Tacksam för allt gott som skett under det senaste året. Jag är tacksam för goda vänner. Tacksam för en kärleksfull familj. Så tacksam för mitt jobb och de jag får lära känna där. Jag är tacksam för drömmar och förhoppningar för framtiden  . Tacksam för de små sakerna. Men mest av allt är jag tacksam till Gud. För allt det andra är tack vare Honom.

Jag tänker att det är gott för oss alla att hitta platser av tacksamhet. Och tider att säga tack. Vad är du tacksam för?

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år