Gåvor

Idag fick jag förmånen att förmedla julklappar på centret. Många fina människor har gått och köpt julklappar till alla barn vi är kontakt med och vi hade även klappar till alla kvinnorna. Idag delade vi ut ca 25 stycken. Det gjorde mig glad att se dem få julklappar. Jag kände mig välsignad när singel mamman med tvillingar till slut fick låna en dubbelvagn. När en liten pojke öppnade paket och gav upp glädjetjut så var det underbart! Tänk vad härligt att det finns människor som vill sprida julglädje genom att köpa julklappar till någon de aldrig mött!

Men vackraste stunden för mig idag var den här: varm och svettig försökte jag sortera bland julklappar när en av våra nya vänner kommer in. Hon pratar kanske tre ord engelska och tre ord grekiska. Jag pratar lika mycket rumänska. Men hon visar att hon har en julklapp till mig. Ett armband från hennes arm till min. Hon är bara 19 år och har redan en femåring som har extra behov. Hon har väldigt lite. Väldigt lite. Men hon ville ge.  Så hon gav av det hon hade. Så vackert! Plötsligt är ett armband jag kanske inte skulle valt själv bland det vackraste jag har. Känner mig ödmjuk och inspirerad att bli mer lik min nya vän. Vi har utan ett gemensamt språk fått en koppling, en vänskap baserad på leenden de senaste veckorna. 
Inför nästa år vill jag bli bättre på att vårda de relationerna, de där utan ord.

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år