Mams

En dag bland havets böljande vågor. I sanden och solen.
En dag av vandring bland en boks sidor. Finns få ställen som är bättre att läsa på än på stranden, medan vinden smeker din hud och vågorna bryts med ett stilla brus.
Att sedan få dela det med älskade Mams det är fint. Imorgon är det morsdag och då åker hon hem igen. Min sociala mamma. Har haft två härliga veckor av långa samtal med funderingar kring livet, både vårt och andras. Lugna morgnar där vi funderar på om vi inte borde komma iväg till stranden ändå. Galna hår och bad i ett ljumt medelhav. Så tacksam att Gud gav mig en mamma som är så bra på att bara vara och att prata. Ja, för att prata det är hon bra på min mamma. Har hört att vi är lika på det sättet, ett av många. Det är härligt när hon blir arg på mina vägnar, även då det inte behövs. Då vet jag att hon håller med mig. Tacksam att hon uppfostrat mig i tro på att jag kan det mesta och att jag ska stå på mig. Inte låta någon sätta sig på mig för att jag är tjej eller ung. Min smygfeministiska mamma. Och nu när hon åker så lämnar hon efter sig en rad av lämpliga saker från Lidl, för där finns ju allt :).
Så tacksam att jag känner likadant nu som när jag var åtta och det var lite svårt i skolan: " Det gör inget för min mamma älskar mig ändå!".

Så tack älskade Mams för besöket och välkommen tillbaka med Paps i höst! Jag älskar dig!

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år