Med kärlek till rutinen

Mitt i vardagen så längtar man så ofta efter något annat, efter det ovanliga och lite spännande som ska hända senare. När jag var yngre så var jag i ständig längtan efter något som skulle hända framöver; födelsedag, resa, sommar eller besök. Mitt liv var fyllt av nedräkningar. Väntan.

Jag har forfarande en förmåga att verkligen se fram emot saker och längta efter det som ska hända sedan. Just nu innebär det förväntan över en resa till Turkiet och besök från Sverige i maj. Men skillnaden nu är att jag inte är i en ständig väntan; livet här och nu är bra nog. Efter att varit sjuk i flera veckor och inte fått ha några rutiner alls så togs mitt liv över av flytt och två lediga tisdagar. Rutinerna lyste med  sin frånvaro. Vardagen var där och stressade men den hade ingen ordning till sig. Vad som var arbetsdagar och vad som var helg flöt ihop lite. Stressen kröp sig på.

Men så kommer så den här veckan som är en "vanlig vecka". Dagarna följer vanliga rutiner. Kontorsjobb, möten, mer kontorsjobb, centre jobb och grekiska. Tvätt och städ hemma i en paus. Det är vardag och jag stortrivs. Tänker att kärleken till vardagen nog tyder på att man valt rätt jobb.

(Sedan så drömmer jag och planerar jag som alltid för framtidens vardag)

Men just nu så vill jag utrycka min uppskattning för min vardag här och nu. Så den här bloggposten är med kärlek till rutinen!

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år