To much beautiful

Efter en dag på centret så kommer jag ofta hem smått språkförvrirrad. Vi pratar ofta en blandning av flera språk där; english, svenska, ελληνκα, rumania, bulgarski. Och ingen av språken pratar vi särskilt bra med varandra, men det viktiga är att vi förstår. Och när vi tror att vi förstår så förstår vi. Och mycket handlar om att vi vill och vi bryr oss så på något sätt lyckas vi prata med varandra.
Men det är förvirrat i mitt huvud och även min engelska blir påverkad. Just nu snurrar frasen "to much beautiful" och "to much little money". Jag gillar det sättet att säga saker to much.

Igår så satt jag och pratade med en kvinna. Hon har gått igenom så mycket i sitt liv och livet är fortfarande fyllt av problem. Oftast när hon pratar så är hon väldigt negativ och mörk, utan hopp och drömmar. Men igår så pratade hon om sitt dotter i hemlandet. Dottern är runt 14 år och hade på skype frågat: Vad ska jag bli när jag blir vuxen?. Hennes mamma (kvinnan utan hopp och drömmar) svarade då: Följ ditt hjärta och bli det du vill. För mig som träffat de här kvinna så mycket så var den enkla meningen så otroligt vacker. Den beskrev något väldigt vanligt men samtidigt ett hopp om att hennes dotter får följa sitt hjärta och bli det hon vill, inte styras av bristen på pengar och det mörka som fört hennes mamma hit. Hoppet som saknades fanns där för nästa generation.
Ikväll så ber jag för hennes dotter, be gärna med mig.

Efter att ha varit sjuk så känner jag mig otroligt välsignad att få vara tillbaka där jag ska vara. Att få möta de underbara kvinnor som gång på gång påminner mig om varför jag bor på den här ön.

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år