Nära mitt hjärta

Idag när jag pratade med Mams så sa hon att det hade varit trevligt om jag bloggade mer. Jag svarade med att jag inte vet vad jag ska blogga om. Vissa saker skulle vara lätta att skriva om men inte särskilt intressanta, andra så svåra att beskriva men desto närmare mitt hjärta.

Idag är himlen för en gång skull grå i Limassol. Jag har en vanlig Fredag fylld med städning, läsning, tv och ikväll häng med mina vänner. I Sverige samlas större delen av min familj till en familjehelg, det verkar mysigt. I Kina lär sig lilla M nya språk och fyller snart år. De är alla nära mitt hjärta.

Men det som ligger och skaver medan jag gör allt det jag brukar, och känner mig nöjd med mitt eget liv, är någonting annat. Det är känslan du får när du lär känna och kommer nära människor i desperata situationer. Den litenhet jag ibland känner i mitt jobb. Idag är det den första November, en ny månad. Det betyder att nya hyror ska vara betalda. Men vad gör man när man inte har några pengar att betala med? När det finns räkningar för månader att betala? När det inte finns något socialt skyddsnät och inga jobb?
Idag tänker jag på de som kanske inte har kvar sitt hem imorgon och lite av mitt hjärta går sönder. 
Samtidigt vet jag att det bara finns en sak för mig att göra, be. Så om du ber, be gärna med mig!

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år