Befrielsen av regn

När himlen äntligen ger oss här på den lilla medelhavsön regn så känns det som att trycket plötsligt  lättar. Mitt bland det gråa och alla vattenpölar så känner jag mig härligt fri. Kanske också beror på att jag äntligen fick det gula pappret som gör det officiellt att jag bor här och ger mig en del spännande möjligheter.

Jag har även känt mig välsignad den här veckan att känna att jag är en del av ett team. Att det finns de som jag kan dela både det bra och det dåliga med. Och det värmer att veta att de finns människor som ber med och för mig.

Imorgon ska vi sälja leksaker och barnkläder till förmån för mitt jobb. Ikväll ska jag gå ut och äta med några av svenskarna. Men nu, nu ska jag vrida upp volymen på Spotify och äntligen ta tag i veckans städning.


Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år