Mitt i skogen fast precis vid havet

Det finns ett uttryck som säger att man ibland inte ser skogen för alla träden. Ibland tror jag det är så i mitt liv. Ibland ser jag inte allt gott i mitt liv bara för jag är omgiven av det på nära håll.
Idag har jag suttit på redovisningar om communication for development i olika development cooperations såsom USAID, EuropeAid och PLAN. Det var inte jätteintressant när man kom till den fjärde, femte och sjätte redovisningen. Men medan jag lyssnade på beskrivningar om hur stora organisationer försöker göra världen till en bättre plats med hjälp av stora budgetar och storslagan mål så läste jag samtidigt olika citat från moder Teresa. Några fastnade mer än andra. Speciellt det här:
“Not all of us can do great things. But we can do small things with great love.”
Det är så jag vill leva mitt liv, att försöka göra små saker med stor kärlek. Det är så vi tillsammans bidrar till förändring.

Samtidigt har jag de senaste veckorna fått fler mail om underbara människor som säger att de vill vara med och stötta mig och att de ber för mig. Tack! Så jag står mitt här bland alla träden och upplever hur jag är mitt i den underbara skogen. Samtidigt tänker jag att snart kan jag flyga så jag ser vidden av skogen.


Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år