Små steg

Som jag nämnt förut så tycker jag det är otroligt svårt att läsa arabiska och jag tycker att jag inte kommer någonstans. Men idag hände de plötsligt; Jag kollade på ett arabiskt ord och kände igen två bokstäver! Jag visste vad de hette och ungefär hur de lät. två av 28 är kanske inte så mycket, men små steg kan leda långt! Och känslan av att faktiskt känna igen något, ja den var värd mycket! :)

Annars regnar det här i Stockholm och jag läser om trans-nationalism kopplat till Cypern konflikten. Jag skypade med Cornelia och Johan tidigare, och Johan gav mig lite inspiration till min case study. Känns bra att ha något konkret att jobba med inför min uppgift som ska in om en och en halv vecka.

I morgon är det tre veckor kvar tills det bär av mot Cypern! Galet!

Om ni följer den här adressen bör ni kunna läsa en krönika 'Kvinnorna vid vägkanten' av min kontakt på Cypern:
http://www.efk.se/om-efk/efk-i-tryck/tidningen-direkt/direkt-september-2012.html

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år