Envishet

Sitter hemma hos mamma och pappa, på tv:n är det Go kväll och det handlar om en kvinna i pensionsåldern som uppfyller sin dröm om att spela ett instrument. Det är inte lätt, men hon är envis över att få uppfylla sin dröm. Det är något härligt med det.

Jag vill vara envis med min dröm, även om jag blir löjlig eller det är svårt på vägen. Kan känna att den uppmuntran behövs nu när jag börjat min arabiska kurs. Arabiskan är väldigt svårt, det är som rena grekiskan, nej arabiska var det ju. Ja förvirringen känns ganska total men det ska nog reda ut sig med hjälp av envishet och disciplin.

Imorgon bär det av mot Skåne för Örecom Festivalen, fyra dagars konferens för mitt magisterprogram. Det blir spännande!

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år