If you spend your whole life waiting...

Efter att ha läst mina gamla resdagboks inlägg från när jag bodde i DC så kände jag att jag kanske borde börja blogga igen. Det är faktiskt rätt roligt att ha kvar delar av sitt liv i skrift.Så nu är jag här, igen, redo för ett nytt försök. Vi får väl se hur länge det varar.


Solen skiner utanför fönstret och sommarvärmen har övertagit Stockholm, men precis som med mitt bloggande är det oklart hur länge det varar. Men å andra sidan kan man inte leva sitt liv i väntan på att saker ska ta slut eller på att något nytt ska börja med för den delen. Det är när det händer som man ska njuta och bara ta slutet (eller nystarten) när det faktiskt kommer och inte långt tidigare.Klart man ska drömma och längta men får inte glömma att det här och nu som gäller. Det vill jag bli bättre på.



Någon smart person (jag har glömt vem) sa så här:

”If you spend your whole life waiting for the storm, you'll never see the sunshine...”

Jag tror att det stämmer, så nu ska jag njuta av solskenet och lämna stormarna till en annan dag.

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år