Det här med den svenska sommaren

Det är nästan så man glömmer bort hur underbar den svenska sommaren är när man bosatt sig i ett varmt land. Men så kommer man tillbaka. Får andas djupa andetag i frisk luft och känna doften av gräs i dagg. Sitta på altanen i kvällsljuset efter kl 9 på kvällen. Ta ett dopp i en sjö som är frisk trots grumligt vatten.

Och sedan innehåller ju min svenska sommaren något alldeles underbart nämligen världens bästa syskonbarn. "Mela, du ska ju leka med mig!" "Mela, när kommer du och bor hos oss?" "Mela, varför bor du så långt borta?" Så blir det pussar, kramar och mycket bus. Vad jag är välsignad med 11 sådana godingar!

Nu ska jag fundera på om jag ska sätta mig ute på trappan, i mina slitna shorts och ta och äta lite jordgubbskräm medan solen sjunker vid horisonten....

Åh, svenska sommaren är kort, men den är av bästa sort.


Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år