Varma dagar, hejdån och lite spel

Så har Cypern blivit varmt på det där sättet som man tänker sig när man ser alla soliga kort från turistbyråer. Den veckan mina föräldrar var här var den sista med opålitligt väder, efter att de åkte hem så har temperaturen lagat mellan 25-35 grader ungefär. andra som har bott här länge säger dock att det måste vara en värmebölja, för så här varmt brukar det inte vara så här tidigt. Och jag njuter av att ha möjlighet att klaga på att det är lite för varmt, samtidigt som jag vet att nu kommer det mest soliga dagar och ännu hetare dagar.

Det fina vädret tajmade bra med Esters sista vecka här. Vi var i Ayia napa och badade vid klippor och vid vit strand. Sedan sov jag och Ester ute en natt på min balkong. Vi firade Esters födelsedag med fest på terassen. På esters sista dag här på ön så städade vi hennes lägenhet, såg på film, tog kvällsdopp i havet och umgicks med Rachel. Sedan så blev det ett lite sorgligt hej då, eller snarare ett vi ses senare!

Den här veckan ägnar jag åt att skriva tenta, 500 ord om dagen. Försöker bland in lite annat så det inte blir för segt. Som att spela ticket to ride med bästa Nellimei i Sverige :)

Comments

Popular posts from this blog

With His hand in mine

back in town

Fyra år